Så fungerar det
Vi på Win-Win Ekonomi vill att du som kund ska få ut maximalt med värde när du använder win-win GO! Din personliga redovisningskonsult finns med dig hela vägen och ser till att du får all hjälp du behöver.
När du valt att bli kund hos oss bokar vi in ett uppstartsmöte på vårt kontor, där du får träffa din personliga redovisningskonsult. Vi inleder gärna mötet med att du får berätta mer om dig och din verksamhet. Vid mötet kommer vi att logga in på verksamt.se för att ställa om postadressen för ditt bolag till Win-Win Ekonomis box-adress. Detta för att du ska slippa agera mellanhand för dina pappersfakturor och annan post, exempelvis från Skatteverket. Vi går även igenom din registrering av bolaget så att förutsättningarna blir rätt för just din verksamhet. Tillsammans sätter vi upp de behörigheter din redovisningskonsult behöver samt går igenom och visar de program du kommer använda.
När mötet avslutas får du ett mail där samtliga instruktioner framgår. Mailet innehåller även länkar till sidor som beskriver mer om de olika programmen. Win-win GO! är lätt att använda. Skulle du ändå behöva hjälp kan du kontakta din personliga redovisningskonsult, som förklarar hur du ska göra för att komma vidare. Efter själva uppstartsmötet, när du är igång, sköter vi all bokföring löpande (leverantörsfakturor och betalningar hanteras dagligen eller vid behov). När det är dags att upprätta en momsdeklaration ser vi till att bokföringen är avstämd, skickar rapporter till dig samt deklarerar momsen till Skatteverket.
Vi får behörighet att utföra ärenden kopplade till:
Skatteverket
Din redovisningskonsult (och en av dennes kollegor) blir deklarationsombud för ditt bolag så att moms-, arbetsgivar- och inkomstdeklarationer kan lämnas in. Vi kommer även bli deklarationsombud för dig som privatperson, så att vi kan lämna in din K10-bilaga (för din privata inkomstdeklaration).
Din företagsbank
Vi hjälps åt att sätta upp behörigheter till din företagsbank, så att din redovisningskonsult kan se transaktioner och registrera alla betalningar av skatter, leverantörsfakturor och löner. Lösningen är smidig och genom att göra privata utlägg behöver du inte använda företagskort.
Kivra
Vi hjälper dig skapa en digital företagsbrevlåda, som kommer att delas med din personliga redovisningskonsult. På så sätt får vi ditt bolags digitala myndighetspost direkt, utan att du behöver agera mellanhand.
Du kommer att använda dig av följande program:
Rillion
Smart och digital fakturahantering
När vi tagit emot din post scannar vi in dina leverantörsfakturor till Rillion, där vi hanterar och bokför fakturorna. Du får sedan mail från oss med information om att det finns fakturor för dig att attestera. När du klickar på länken i mailet kan du se dina fakturor och välja att godkänna (eller neka) dem. Efter att du godkänt en faktura ser vi till att den läggs upp på din bank, där du får godkänna betalningen.
Findity
Automatiserad och effektiv kvittohantering
Har du köpt en ny dator till företaget eller kanske varit på kundmöte och bjudit på lunch? Fota dina kvitton i appen Findity eller maila in dem till oss. När du skickat in din utläggsrapport (en samling av kvitton) kan du plocka ut pengarna som bolaget är skyldig dig, precis när du vill.
Kontakta oss
Vi ser fram emot att höra ifrån dig. Välkommen att kontakta oss om du har frågor eller vill bli kund!
Julia
Palmfeltsvägen 19, 121 62 Johanneshov 08-684 492 50 js@winwin-ekonomi.se
Isabelle
Palmfeltsvägen 19, 121 62 Johanneshov
08-684 492 49
il@winwin-ekonomi.se